ROZLICZENIE DOTACJI
Przedsiębiorca jest zobowiązany:
1. do wydatkowania pełnej kwoty dotacji, tj. 23 050,00 zł
2. w terminie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy ponieść wydatki inwestycyjne (rzeczowa i finansowa realizacja inwestycji) – termin określony w umowie o udzielenie wsparcia finansowego w postaci dotacji 3 pkt. 1 ppkt. 2.
3. w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia zakończenia rzeczowej realizacji inwestycji określonej w umowie - 3 pkt.1 ppkt. 3, przedstawić Beneficjentowi wymagane dokumenty do rozliczenia dotacji, tj.:
LATA 2020/2021/2022 -> POBIERZ WORD / POBIERZ PDF
LATA 2021/2022/2023 -> POBIERZ WORD / POBIERZ PDF
LATA 2022/2023/2024 -> POBIERZ WORD / POBIERZ PDF
ZESTAWIENIE PONOSZENIA WYDATKÓW WRAZ Z TERMINAMI ZŁOŻENIA ZESTAWIENIA:
W przypadku zakupu sprzętu, urządzeń, środka transportu UŻYWANEGO, do dokumentów wymienionych powyżej należy dołączyć:
Gdy cena zawarta w deklaracji pochodzenia środka trwałego budzi wątpliwości, Fundacja ATUT ma prawo zażądać wyceny rzeczoznawcy w celu potwierdzenia wartości zakupionego środka trwałego.
W przypadku zakupu środka transportu należy dołączyć:
Gdy cena zawarta w deklaracji pochodzenia środka trwałego budzi wątpliwości, Fundacja ATUT ma prawo zażądać wyceny rzeczoznawcy w celu potwierdzenia wartości zakupionego środka trwałego.
Kserokopie składanych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Beneficjenta poprzez opatrzenie każdej strony kopii dokumentów klauzulą „Za zgodność z oryginałem" datą oraz własnoręcznym podpisem lub gdy strony są ponumerowane, na pierwszej stronie „Za zgodność z oryginałem od str... do str... data, podpis”.
PŁATNOŚCI POWYŻEJ 15.000,00 ZŁ NALEŻY OBLIGATORYJNIE DOKONAĆ W FORMIE BEZGOTÓWKOWEJ (PŁATNOŚĆ DOKONANA PRZELEWEM LUB KARTĄ PŁATNICZĄ) Z KONTA PRZEDSIĘBIORCY PRZEDSTAWIONEGO W UMOWIE O DOFINANSOWANIE.
ZMIANY WYDATKÓW LUB KWOT W BIZNESPLANIE
Przedsiębiorca może wystąpić do Beneficjenta z pisemnym wnioskiem o zmianę biznesplanu w zakresie zaplanowanych wydatków.
Dopiero po zaakceptowaniu przez Fundację ATUT nowego wydatku, można dokonać zakupu. W innym wypadku wydatek może zostać uznany za niekwalifikowalny.
SEKCJA D-1 BIZNESPLANU -> POBIERZ WORD / POBIERZ PDF
Beneficjent w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania wniosku Uczestnika projektu informuje go pisemnie o decyzji dotyczącej zatwierdzenia lub odrzucenia wnioskowanych zmian. Termin odpowiedzi na pismo może ulec wydłużeniu w zależności od napływu wniosków.
KONTROLA
W okresie trwałości wsparcia, Beneficjent przeprowadza co najmniej jedną kontrolę każdej dofinansowanej w projekcie działalności gospodarczej w okresie pierwszych 12 miesięcy, z której zostanie sporządzony protokół.
Przedmiotem kontroli będzie ustalenie, czy dotowana działalność jest rzeczywiście prowadzona.
Po zatwierdzeniu złożonych dokumentów dotyczących rozliczenia dotacji ustalana będzie kontrola w siedzibie działalności firmy. Informację o terminie kontroli oraz jakie dokumenty należy przygotować, przekazywać będziemy drogą elektroniczną oraz telefonicznie właścicielowi firmy z wyprzedzeniem.
Uczestnik projektu jest zobowiązany gromadzić dokumenty potwierdzające faktyczne prowadzenie działalności gospodarczej oraz bezwzględnie udostępnić je na potrzeby kontroli prowadzonej działalności gospodarczej przez podmioty do tego uprawnione.
OPIS DOKUMENTÓW KSIĘGOWYCH
Oryginały faktur, rachunków, umów lub innych dowodów księgowych powinny być opisane na odwrocie dokumentu.
Wzór opisu dokumentu:
Numer umowy o dotację: …………………………………..
Pozycja w sekcji D-1 biznes planu: ……………………….
Nazwa pozycji w sekcji D-1 biznes planu: ………………………….
Zakup został sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa w kwocie ………... zł.
z wkładu własnego w kwocie ……….... zł.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014 - 2020.